Онлайн-семінар «Нетрадиційні техніки зображувальної діяльності: розвиваємо уяву дітей»
"Обмеження існують лише у нашій свідомості. Але якщо ми використовуємо уяву, наші можливості стають безмежними." Д. Паолинетті
28 квітня 2022 року Центром професійного розвитку педагогічних працівників Гребінківської міської ради у плідній співпраці з керівником професійної спільноти вчителів художньо-естетичного циклу Богуш Тетяною Миколаївною та спікерів: Мехедової Людмили Миколаївни, учителя образотворчого мистецтва філії Гребінківська ЗОШ І-ІІ ступенів №2 ОЗ Гребінківська ЗОШ І-ІІІ ступенів №4 та Бацмана Володимира Анатолійовича, учителя музичного мистецтва Кулажинської ЗОШ І-ІІІ ступенів проведено онлайн-семінар для вчителів художньо-естетичного циклу на тему: «Нетрадиційні техніки зображувальної діяльності: розвиваємо уяву дітей».
Сьогодні суспільство висуває нові вимоги до людини, зосереджуючи увагу на її креативності, творчих підходах при виконанні будь-яких функцій у різних галузях.
Навички нестандартного вирішення проблем, інноваційного мислення розвиваються завдяки силі уяви. Уява виступає як необхідна сторона художньої, конструкторської, наукової, літературної, музичної і будь-якої творчої діяльності та належить до вищих пізнавальних процесів. Уява є основою наочно-образного мислення, що дозволяє людині орієнтуватися в ситуації та виконувати завдання без здійснення практичних дій, коли вони або неможливі, або ускладнені, або просто недоцільні. Чим вагоміший досвід людини, чим розвинутіші інтереси і потреби, тим багатшою і різноманітнішою стає уява. Викликати складний процес, що ми називаємо уявою, в корі головного мозку спроможне досить сильне враження, емоційне переживання.
Найсильніші емоції у людини з’являються при спілкуванні з мистецтвом. Педагоги і психологи радять використовувати нетрадиційні техніки, які дозволять дитині повірити в себе, принесуть радість від творчого процесу та бажання займатися творчістю далі. Проблема формування творчості викликає гострий інтерес у всьому світі. Розв’язання її суттєве в зв’язку з тим, що головна умова прогресивного розвитку суспільства – людина, що здатна до творення. У сучасному світі необхідно від початку, з перших років життя людини, закладати основи розуміння світу як такого, що динамічно змінюється, в якому особистість перебуває в стані постійного творення цього світу і самого себе.
Використання нетрадиційних технік зображувальної діяльності дає змогу учителю не залишати поза увагою жодної дитини, дбати про її природні здібності, розвивати художньо-естетичний рівень дітей, навчати культурі мистецького спілкування, розвивати у дітей вміння застосовувати нові здобуті знання на практиці. Діти вчаться працювати самостійно, виявляти ініціативу, легко співіснувати з іншими, засвоювати нові знання за власним бажанням і залюбки, приймати рішення, відчувати себе впевненою і обізнаною особистістю, взаємозбагачувати один одного, жити серед краси довкілля, відчувати радість успіху.
У ході онлайн-семінару педагоги громади розглянули методи, форми та прийоми нетрадиційних технік зображувальної діяльності, переглянули фрагменти дистанційних уроків та взяли активну участь в обговоренні теми заходу.