A A A K K K
людям з порушенням зору
Центр професійного розвитку педагогічних працівників Гребінківської міської ради

Подорож у тисячу миль починається з одного кроку (Лао-Цзи). Давайте зробимо його разом.

Інтегровані уроки та уроки-подорожі з трудового навчання та технологій

Дата: 19.07.2022 11:11
Кількість переглядів: 247

Фото без опису19 липня 2022 року консультант Центру професійного розвитку педагогічних працівників Гребінківської міської ради Сергій ЮРЧЕНКО провів вебінар для вчителів трудового навчання та технологій на тему «Інтегровані уроки та уроки-подорожі з трудового навчання та технологій» 

Інтеграція навчання – це відбір та об'єднання навчального матеріалу з різних предметів з метою цілісного й різнобічного вивчення важливих наскрізних тем (тематична інтеграція). Вчитель повинен заздалегідь (хоча б на півріччя) планувати проведення інтегрованих уроків. Підготовка інтегрованих уроків передбачає: аналіз річного календарного планування; зіставлення матеріалу різних предметів для виділення тем, близьких за змістом або метою використання; визначення завдань уроку; "конструювання" уроку.

Найбільш відповідальним етапом підготовки інтегрованого заняття, є визначення завдань уроку. Необхідно виділяти навчальну, розвивальну та виховну мету окремо для кожного з предметів, що інтегруються.

Перший етап проведення інтегрованого уроку - організаційний.

Другий - ознайомлення з темою та метою.

На третьому етапі під час актуалізації опорних знань учнів важливою є вступна бесіда, характерна особливість якої - актуалізація знань з усіх інтегрованих предметів. Час її проведення має бути не більше ніж 8-10 хвилин. Підготовка цього етапу уроку потребує від вчителя особливої уваги: бесіда повинна бути змістовною, лаконічною, чіткою. Якщо уроки з різних предметів за однією темою проводяться окремо, вступна бесіда триває вдвічі (втричі) довше. Саме тому, об’єднання змісту навчальних дисциплін значно скорочує час на їх опанування і забезпечує різнобічне сприймання предметів чи явищ, що є безперечною перевагою інтеграції.

Наступні етапи інтегрованого уроку можуть проводитися по-різному, залежно від теми й мети конкретного уроку.

Варто наголосити, що методика проведення інтегрованого уроку вимагає від учителя високого професіоналізму та ерудиції. Якщо такі нестандартні уроки відбуваються систематично, це значно впливає на розвиток пізнавальних здібностей молодших школярів.

Трудове навчання має широкі можливості для інтеграції окремих його тем зі змістом таких навчальних предметів, як: «Я і Україна», «Математика», «Образотворче мистецтво», «Читання», «Українська мова», «Основи здоров’я».

Впровадження в педагогічну практику інтегрованих уроків здійснює перебудову процесу навчання. У такий спосіб частково вирішується існуюча у предметній системі суперечність між розрізненими предметними знаннями учнів і необхідністю їх комплексного застосування на практиці, у трудовій діяльності та в житті людини.

Методично правильна побудова і проведення інтегрованих уроків впливають на результативність процесу навчання: знання набувають якості системності, уміння стають узагальненими, комплексними, посилюється світоглядна спрямованість пізнавальних інтересів учнів, ефективніше формуються їхні переконання і досягається всебічний розвиток особистості.



« повернутися

Вхід для адміністратора