A A A K K K
людям з порушенням зору
Центр професійного розвитку педагогічних працівників Гребінківської міської ради

Подорож у тисячу миль починається з одного кроку(Лао-Цзи) Давайте зробимо його разом

Форми організації навчальної діяльності при дистанційному та змішаному навчанні, гнучкість освітнього процесу

Дата: 09.10.2022 14:30
Кількість переглядів: 96

7 жовтня 2022 року консультант Центру професійного розвитку педагогічних працівників Гребінківської міської ради Сергій Юрченко провів вебінар з для вчителів фізики, математики, інформатики, біології, хімії, фізичної культури, трудового навчання та технологій на тему «Форми організації навчальної діяльності при дистанційному та змішаному навчанні, гнучкість освітнього процесу». 

Змішане навчання або blended learning – методика, за якою учні засвоюють частину освітнього матеріалу онлайн, а частину – офлайн у класі. Діти отримують цілісний навчальний досвід із використанням сучасних інтерактивних технологій.

Змішане навчання має переваги як для учнів, так і для вчителів:

  • отримання досвіду командної праці в дітей під наглядом вчителів;
  • часова гнучкість під час освітнього процесу;
  • в учнів розвивається самостійність при здобуванні освіти;
  • засвоєння цифрових навичок під час навчання вчителями та учнями;
  • навчання стає більш індивідуальним для кожного учня.

Існує 4 моделі змішаного навчання:

Ротаційна модель чергує онлайн та офлайн навчання за певним визначеним графіком чи вказівками педагогів.

Модель «перевернутий клас» або «flipped classroom» вважається найпростішою для реалізації. Вона поєднує навчання вдома (де школярі в онлайн-форматі опрацьовують новий теоретичний матеріал: дивляться відеолекції, читають статті тощо) та в школі, де закріплюють вивчене та актуалізують отримані знання.

«Гнучка модель» або «індивідуальна ротація» проводиться у великих приміщення (бібліотека, актовий зал тощо), де в кожного учня є робоче місце. Крім того у великому просторі розміщуються зони для роботи в малих групах для дискусії або виконання лабораторних робіт.

Поглиблена віртуальна модель на відміну від моделі «самостійного змішування» охоплює всі курси, а не вибірково. Крім того учні самостійно розподіляють онлайн та офлайн частин навчання, де офлайн-частину можна прослуховувати як у навчальному закладі, так і поза ним.

Характерні риси змішаного навчання:

  • Учні проходять хоча б частину шкільної програми онлайн, при цьому вони самостійно контролюють час, місце, ритм та послідовність виконуваних завдань.
  • Декілька частин навчальної програми діти засвоюють у школі в групі з такими ж учнями та вчителем (це обов’язкова умова для успіху змішаного навчання, адже завдяки цьому формуються ключові компетентності, а також дозволяє вчителю контролювати процес навчання учнів). 
  • Активно впроваджується формувальне оцінювання, завдяки чому кожен учень має власну траєкторію навчання, а процес навчання стає більш гнучким.

 

 


« повернутися

Вхід для адміністратора