Уроки історії в стилі НУШ
Навчальний процес можна урізноманітнити цікавими вправами, іграми, підходами, аби вивчення історії вийшло за межі звичних сторінок у підручнику. Для цього існує багато можливостей. Особливо, якщо проаналізувати досвід, набутий учителями в початкових класах НУШ.
13 жовтня 2022 року консультант Центру професійного розвитку педагогічних працівників Гребінківської міської ради Людмила Боковець провела вебінар для вчителів історії на тему «Уроки історії в стилі НУШ».
Людмила Боковець зазначила, що відповідно до засад Державного стандарту базової середньої освіти діяльнісний підхід передбачає спрямованість навчально-виховного процесу на розвиток умінь і навичок особистості, застосування на практиці здобутих знань з різних навчальних предметів, успішну адаптацію людини в соціумі, професійну самореалізацію, формування здібностей до колективної діяльності та самоосвіти.
Діяльнісний підхід реалізується і через використання ігор у навчальному процесі. Правильно підібрана гра, доречно застосована на уроці, допоможе оновити й урізноманітнити процес навчання, виявити позитивні емоції, створити атмосферу здорового змагання та продемонструвати знання у нетиповій ситуації.
Гра - це та діяльність на уроці, яка не виснажує дитину, а розвиває її. У процесі гри школярі навчаються. І в цьому випадку виграють усі учні.
Існують основні вимоги до гри:
- відповідність меті (вимогам стандарту);
- відповідність змісту (навчальній програмі);
- відповідність аудиторії (урахування рівня знань учнів);
- естетична відповідність (дидактична якість джерел).
Наприкінці зустрічі педагогічні працівники громади обговорили основні проблемні питання та поділилися досвідом щодо викладання історії в 5 класі.
Посилання: Онлайн-дошка Padlet