Самооцінювання у освітній площині: учитель & учень
Сучасний учитель – людина, яка крокує разом з розвитком освіти і науки, опановує інноваційні технології, творчо мислить, комунікує з широким колом учасників освітнього процесу, аналізує, зростає духовно і професійно. Для такого вчителя вміння аналізувати та оцінювати власну педагогічну діяльність – це, у першу чергу, шлях до розвитку, пошуків нових форм роботи.
Самооцінювання складається з кількох важливих моментів: осмислення вже досягнутого, відстеження та оцінювання динаміки особистісного зростання, виявлення сильних та слабких сторін педагогічної діяльності, проєктування подальшого професійного зростання.
Рефлексивна компетентність як «здатність здійснювати моніторинг власної педагогічної діяльності і визначати індивідуальні професійні потреби» закріплена у професійному стандарті вчителя закладу загальної середньої освіти.
Крім того, згідно стандарту вчитель має володіти оцінювально-аналітичною компетентністю, яка передбачає здатність здійснювати оцінювання і аналіз результатів навчання учнів та вміння забезпечувати самооцінювання і взаємооцінювання результатів навчання самими школярами.
Як саме відбувається процедура самооцінювання, які інструменти доцільно для цього використовувати – про це говорила консультант Центру професійного розвитку педагогічних працівників Гребінківської міської ради Степанова Алла під час онлайн-засідання Академії педагогічної майстерності «Самооцінювання у освітній площині: учитель & учень», котре відбулося 15 грудня 2022 року. Також у рамках засідання учасники виконували практичне завдання, що передбачало аналіз інструментарію самооцінювання учнями результатів навчання. Своє вміння забезпечувати процес самооцінювання учнями власної діяльності продемонстрували вчителька іноземної мови Слободо-Петрівської ЗОШ І-ІІІ ступенів Акулініна Світлана та вчителька початкових класів Тарасівської гімназії Кожевнікова Тетяна.