A A A K K K
людям з порушенням зору
Центр професійного розвитку педагогічних працівників Гребінківської міської ради

Подорож у тисячу миль починається з одного кроку(Лао-Цзи) Давайте зробимо його разом

Найцікавіші прийоми та техніки формувального оцінювання

Дата: 21.12.2022 09:56
Кількість переглядів: 193

«Оцінка - нагорода за працю, а не покарання за лінощі.»

В.О. Сухомлинський

20 грудня 2022 року консультант Центру професійного розвитку педагогічних працівників Гребінківської міської ради Сергій Юрченко провів онлайн-майстерку з елементами практикуму «Найцікавіші прийоми та техніки формувального оцінювання» для педагогів Гребінківської громади.

У Концепції Нової української школи задекларовано зміни підходів до оцінювання результатів навчання. Одним із таких підходів є формувальне оцінювання, яке вважають оцінюванням для поліпшення навчання.

Формувальне оцінювання має мотивувати і надихати дитину на навчальну діяльність, вияв власних здобутків та сприяти формуванню навичок застосування знань і умінь при виконанні практико орієнтованих завдань.

Формувальне оцінювання пов’язане з такими важливими завданнями:

  • сприяти впевненості учня у власних силах;
  • надавати орієнтири, корисні поради на певних етапах навчання;
  • сигналізувати по складнощі;
  • забезпечувати діалог «учитель – учень»;
  • формувати стратегію успішного навчання.

Принципи формувального оцінювання:

  1. Центрованість на учневі. В центрі уваги – учень. Головна мета – як покращувати і розвивати навчання.
  2. Спрямовується вчителем. Автономія, академічна свобода, так як саме він визначає, що оцінювати, яким чином, як реагувати на інформацію, отриману в результаті оцінювання.
  3. Різнобічна результативність. Співучасть учня в оцінюванні розвиває навички самооцінювання, учні глибше занурюються в матеріал, краще його засвоюють.
  4. Неперервність. Використовуючи набір простих технік, вчитель організовує зворотній зв’язок: листи самооцінювання, ментальні картки, оцінювання за результатом;
  5. Опора на якісне викладання. Формувальне оцінювання повинно базуватися на високому професіоналізмі вчителя.

Техніки формувального оцінювання:

  1. Аналітичні запитання. (Як ти можеш довести, що…? Що ти думаєш по…? Обгрунтуй свою думку. Як можна вирішити цю поблему? Чому ти так думаєш?).
  2. Рефлексивні техніки  (сигнали рукою, картками).
  3. Уточнюючі питання (Який момент уроку був найцікавішим? Найважливішим? Що для вас було найважчим сьогодні, що ви не зрозуміли?).
  4. Міні-тести під час уроку.
  5. Формувальні тести (самостійні відповіді з подальшим колективним обговоренням питань тестів).

Результати формувального оцінювання відображаються в оцінних судженнях вчителя, учнів, батьків, що характеризують процес навчання та досягнення учнів. Оцінні судження вчителя мають бути об’єктивними, конкретними, чіткими, лаконічними, доброзичливими, слугувати зразком для формування оцінних суджень учнями.

Учасники заходу ознайомилися з функціоналом для організації технік формувального оцінювання віртуальної дошки https://classroomscreen.com/, за допомогою таблиці сформулювали кілька варіантів вербального оцінювання, також сформулювали кілька варіантів для емоційної підтримки учнів. Педагоги в ролі учнів заповнили листи самооцінки за результатами семестру та обговорили результати. Спробували себе в ролі учня свого класу за технікою «Тижневий звіт», відповівши на питання, та техніку З-Х-Д, заповнивши таблицю. Отримали рекомендації для застосування на уроці за технікою «5 чому?».

Активними учасниками заходу були Лариса Пікуль та Ірина Коваленко.

Посилання на презентацію: Найцікавіші прийоми та техніки формувального оцінювання 

Рекомендації щодо оцінювання навчальних досягнень учнів 5-6 класів, які здобувають освіту відповідно до нового Державного стандарту базової середньої освіти


 

 

 


« повернутися

Вхід для адміністратора