A A A K K K
людям з порушенням зору
Центр професійного розвитку педагогічних працівників Гребінківської міської ради

Подорож у тисячу миль починається з одного кроку (Лао-Цзи). Давайте зробимо його разом.

Розвиток і перевірка читацьких компетентностей молодших школярів

Дата: 10.01.2023 11:45
Кількість переглядів: 304

"Читання – це віконце в світ, найважливіший інструмент навчання, воно має бути вільним, швидким – лише тоді цей інструмент буде готовий до дії.“

В.О. Сухомлинський

Навчити учнів добре читати – одне з найважливіших завдань школи. Ще В. Сухомлинський писав, що читання – це віконце, через яке діти бачать і пізнають світ і самих себе.

В умовах інформаційної глобалізації ослаблення інтересу до читання загальносвітова тенденція. Відбувається не тільки відчуження молоді від книги, занепад загальної книжкової культури, але і втрата національних традицій книжності. Зростання числа «нечитачів», втрата інтересу до книги та читання у різних вікових та соціальних категорій вимагає пильної уваги.

Розвиток читацької компетентності в учнів початкової школи – основа освіти і самоосвіти кожної людини. І ставлення до цього питання з перших днів шкільного життя є індикатором відношення до всього навчального процесу. Завдання учителя початкових класів в умовах НУШ не тільки навчити свідомо, правильно, виразно читати, розуміти, аналізувати твори, але і формувати у дітей соціальні, морально-етичні цінності через художні образи літературних творів; розвивати мовлення учнів; формувати уміння створювати власні висловлювання за змістом прочитаного (прослуханого); розвивати творчу літературну діяльність школярів; формувати у них навички самостійної роботи з різними типами і видами дитячих книжок; уміння здійснювати пошук, відбір інформації для вирішення навчально-пізнавальних завдань.

Комплексне і систематичне використання різноманітних освітніх технологій, методик, методичних прийомів, стратегій дають прогнозований результат. Якщо учні свідомо, виразно, швидко читають, переказують прочитане, будують усні і письмові висловлювання, складають текст, в процесі обговорення прочитаного беруть участь у діалозі, вміють ставити запитання, вміло висловлювати свої думки, робити оцінні судження, працювати з книжкою, то можна вважати, що мета досягнута.

Рівень сформованості читацької компетентності свідчитиме про готовність випускника початкової школи до повноцінного сприйняття складніших за художньою формою і змістом літературних творів, засвоєння літературознавчих термінів в основній школі.

10 січня 2023 року консультант Центру професійного розвитку педагогічних працівників Гребінківської міської ради Людмила Боковець провела онлайн-засідання для вчителів початкових класів на  тему «Розвиток і перевірка читацьких компетентностей молодших школярів», під час якого ознайомила учасників заходу  з методичними  рекомендаціями Українського центру оцінювання якості освіти щодо формування читацької компетентності учнів початкової школи.

Спікер заходу Колесник Ірина Миколаївна, сертифікований вчитель початкових класів філії Гребінківська ЗОШ І-ІІ ступенів № 1 ОЗ Гребінківська ЗОШ І-ІІІ ступенів № 4  поділилася із учаниками заходу власним досвідом ефективного використання основних форм та методів розвитку читацької компетентності учнів початкових класів.


Матеріали онлайн-засідання: Державний стандарт початкової освіти, Рекомендації щодо формування читацької компетентності учнів на рівні початкової школи



« повернутися

Вхід для адміністратора