Ефективна організація дистанційного та змішаного навчання в початковій школі
Пандемія ХХІ століття внесла свої корективи в освітній процес у всьому світі. Вимушений перехід на дистанційне навчання став справжнім викликом та серйозним випробуванням для всіх учасників освітнього процесу, але ситуація дала можливість дуже швидко, методом «занурення», опанувати нові технології в короткий термін. Разом з тим з’явилася можливість удосконалення власних інформаційних комунікаційних компетенцій та формування на їх базі такої важливої в сучасному світі цифрової культури. В умовах модернізації освіти зростає необхідність формування гнучкої системи безперервного професійного розвитку вчителів, що забезпечує їм можливість удосконалювати свої професійні навички.
Дистанційна освіта – це загальний термін, який включає в себе кілька стратегій навчання. Це форма здобуття освіти, за якої викладач і учень взаємодіють на відстані, використовуючи інформаційні технології.
Одним із трендів сучасної освіти є змішане навчання (англ. – blendedlearning), яке, за оцінками експертів, лишатиметься таким у найближче десятиліття. Ця форма організації навчання дає змогу більш ефективно використовувати переваги очного та електронного навчання, компенсувати недоліки кожного з них.
Під змішаним навчанням розуміють поєднання традиційних форм навчання з інноваційними, зокрема й з мережевими та дистанційними; поєднання різних форматів навчання в межах одного класу, що забезпечує персоналізацію навчання шляхом надання учням права вибору умов та контролю над процесом оволодіння необхідними компетентностями. Навчання онлайн передбачає цілеспрямований, спеціально організований процес взаємодії учнів і педагога із засобами інформаційних і комунікаційних технологій (ІКТ) та між собою. Він некритичний у просторі, часі й конкретній освітній установі і протікає в специфічній педагогічній системі, елементами якої є мета, зміст, засоби, методи і форми, педагог і учень.
За змішаного навчання перша частина пізнавальної діяльності учнів відбувається на уроці під безпосереднім керівництвом учителя, а друга – у самостійній роботі з електронними ресурсами індивідуально або в групах.
12 січня 2023 року консультант Центру професійного розвитку педагогічних працівників Гребінківської міської ради Людмила Боковець провела педагогічну онлайн-студію для вчителів початкових класів на тему «Ефективна організація дистанційного та змішаного навчання в початковій школі».
Людмила Боковець ознайомила учасників заходу з визначеннями дистанційного та змішаного навчання та моделями змішаного навчання, проаналізувала використання основних платформ, додатків та сервісів для ефективної організації дистанційного та змішаного формату навчання (інтерактивні онлайн-дошки Padlet та Jamboard, Google Документ, Google Форма, інтерактивні аркуші Wizer.me та Classkick, платформи Google Meet та Zoom.
Матеріали педагогічної онлайн-студії: Нова українська школа: Організація дистанційного і змішаного навчання в початковій школі, Л.В.Шелестова "Змішане навчання в початковій школі"