A A A K K K
людям з порушенням зору
Центр професійного розвитку педагогічних працівників Гребінківської міської ради

Подорож у тисячу миль починається з одного кроку (Лао-Цзи). Давайте зробимо його разом.

Усвідомлене читання – skills на все життя

Дата: 22.02.2024 13:21
Кількість переглядів: 53

«Читання для розуму – те ж саме, що і фізичні вправи для тіла». (Джозеф Аддісон)

Усвідомлене читання  одна з головних навичок, які потрібні кожній людині. Адже у шкільні роки та під час студентських випробувань такі навички безпосередньо впливають на успішність та ефективність навчання. Та й дорослим людям, котрі мають добре сформовані навички усвідомленого читання значно простіше орієнтуватися у різноманітних життєвих ситуаціях: правильно зрозуміти та проаналізувати кредитний договір,  розібратися у важливих нормативно-правових документах, узагальнити медійну інформацію та не заплутатися у фейках тощо.

Як розвивати в дітей читання з розумінням? Існує дієва методика, покладена в основу міжнародного дослідження PIRLS, яке перевіряє читацьку компетентність у 10-річних дітей різних країн світу. Чи вміють діти працювати з художніми та науковими текстами, чи здатні знаходити факти та оперувати ними, чи вміють робити очевидні та неочевидні висновки, узагальнювати, оцінювати та інтерпретувати отриману інформацію – саме рівень сформованості таких навичок перевіряється під час дослідження. У підсумку визначають початковий, середній, високий або просунутий рівень учасників дослідження. Так, наприклад, у 2021 році з′ясувалося, що кожен третій 10-річний мешканець Сингапуру володіє навичками усвідомленого читання на просунутому рівні. Це найвищий показник.

Тож як працювати з учнями закладів загальної середньої освіти, щоб протягом періоду навчання сформувати, розвинути та вдосконалити такі важливі навички – про це йшлася мова під час онлайн-зустрічі у форматі педагогічної скарбнички на тему «Усвідомлене читання: як навчити учнів читати з розумінням». Консультант Центру професійного розвитку педагогічних працівників Гребінківської міської ради Алла Степанова практично продемонструвала, як саме потрібно будувати роботу з текстом, щоб визначити дванадцять рівнів його розуміння та сприйняття. Головне, щоб така робота над текстами художнього та наукового планів була цілеспрямованою та систематичною. Саме таким шляхом можна не тільки сформувати навички усвідомленого читання, а й зробити їх важливим інструментом успішного навчання.

Матеріали заходу: Як розвинути навички усвідомленого читання (презентація)

  


« повернутися

Вхід для адміністратора