Сторітелінг на уроках історії, використання кубиків Рорі, метод кроссенсу
З метою зацікавлення учнів темами з свого предмету в сучасній освіті застосовується неординарний метод навчання: сторітелінг.
Сторітелінг (storytelling) – це мистецтво розповідати історії, керувати шляхом донесення змісту повідомлення за допомогою спеціальної методики.
Завдання сторітелінгу – за допомогою розповіді створити умови для мотивації дітей до навчання на занятті або під час освітньої ситуації, викликати симпатію до головного персонажа, який допоможе зацікавити вихованців і доступно донести до них потрібну інформацію.
Як інструмент для стимулювання творчості та вдосконалення навичок сторітелінгу можна застосовувати кубики Рорі.
Кубики Рорі (англ. Rory’s Story Cubes) – це гра, яка допомагає стимулювати творчість та фантазію. Кожен набір складається з 9 кубиків з іконками, які можна кидати на стіл і використовувати їх для створення історій. Іконки на кубиках можуть бути зображеннями різних предметів, тварин, символів та інших елементів.
Кубики Рорі вдало поєднують в собі гру та історії. Через гру дитина будує фундамент для успішного майбутнього, адже створює собі незвичайні мрії.
Одним із сучасних розвиваючих методів, який належить до технології формування творчої особистості й заснований на візуальних зображеннях, є метод «кроcсенс».
Кроссенс (від англ. cross – перехрестя, sens – смисл) – це візуальний асоціативний ланцюжок, який складається з 9 зображень, кожен з яких пов'язаний з попереднім і наступним зображенням, що в результаті з різних сторін розкриває певне поняття, явище або факт.
5 березня 2024 року консультантом Центру професійного розвитку педагогічних працівників Гребінківської міської ради Людмилою Боковець у плідній співпраці з вчителем історії Пирогівського ліцею Глобинської міської ради Литвиненко Тетяною Вячеславівною організовано та проведено майстер-клас «Сторітелінг на уроках історії, використання кубиків Рорі, метод кроссенсу».
Речник заходу поділилися з присутніми педагогами з усіх регіонів України власним практичним досвідом застосування інтерактивних методів у своїй педагогічній діяльності.
Відеозапис (в запиті вказати ПІБ та назву закладу) та матеріали заходу.